donderdag 9 november 2017

pff, ik val van mijn fiets

Het was al weer vier maanden geleden dat ik voor het laatst op mijn mountainbike zat. Afgelopen zaterdag ging ik met mijn broer. Eerder was het zo dat hij vooral achter mij aanfietste en dat ik af en toe medelijdend omkeek en vroeg of het nog een beetje ging. Maar hij fietst de laatste tijd veel meer. Daardoor waren de rollen volledig omgedraaid. Eerst leek dat niet zo en kon ik redelijk meekomen. Maar tegen het einde van onze rondrit stopten mijn spieren in mijn benen er mee. Af en toe moest ik afstappen. Dan konden mijn spieren weer verder. De dagen erna heb ik het nog gevoeld. Ik zou die spieren meer moeten trainen. Omdat ik wel geregeld hardloop, waren het vooral de specifieke fietsspieren die het lieten afweten. Wel balen dat mijn broer het zo makkelijk deed.

Geloven lijkt op fietsen. Je moet het wel bijhouden en trainen. Anders wordt het bereiken van de eindstreep een lastig karwei. Eens in de vier maanden met je geloof bezig zijn is veel te weinig. Vooral als je een flinke berg moet beklimmen. Trainen kan op veel manieren. Dat kan door met je hoofd, je hart of je handen iets te doen wat je met God verbindt. Hoe meer je traint, hoe makkelijker je bij de eindstreep komt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten