woensdag 24 juni 2015

Ik drink te weinig

Ik drink geregeld te weinig water. Vaak ontdek ik aan het einde van de dag dat ik een enorm vochttekort heb. Dan drink ik nog een glas water weg. Maar dat is natuurlijk niet genoeg. Mijn lichaam heeft veel meer vocht nodig om de dag door te komen. Het is ook erg ongezond om zo weinig te drinken. Je kunt er nierstenen van krijgen (heb ik al een keer gehad en dat is geen pretje), afvalstoffen hopen zich op  (zal bij mij ook zo zijn) en je wordt er sloom van (dat gebeurt mij wel geregeld).  Ik ben te lui om naar de kraan te lopen en te drinken en ik heb een hekel aan die gewone flesjes die je telkens moet bijvullen. Na twee dagen zitten die vol bacteriĆ«n. En bronwater weiger ik te drinken. Dat is bedacht door mensen die rijk willen worden.

 
De oplossing? De Dopper. Ik kreeg er een voor Vaderdag, met de boodschap dat ik elke dag 4 flesjes moet leegdrinken. Het grote voordeel is dat je hem zo uit elkaar kan schroeven in het handigste huishoudapparaat, de afwasmachine kan doen. En het werkt tot nu toe. Ik drink elke dag 2 liter water. Vanaf nu ben ik vast erg vitaal.

Water doet me denken aan de Geest van God. Ik moet genoeg van de Geest van God tot me nemen. Dat kan op veel manieren. Maar het makkelijkste is om het geregeld te doen. Dan leef ik niet zonder God en merk ik niet dat ik aan het eind van de dag een groot Godtekort heb.

Het is zomertijd. Daarom is dit voorlopig de laatste blog. Tot september.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten