donderdag 27 augustus 2015

Mensen zijn als een mobiel

Deze week ging mijn mobiel kapot. Ik kon hem met geen mogelijkheid meer aan de praat krijgen. Vervelend, maar ik was er ook 
blij mee. Het was een apparaat van het Apple geloof en ik heb er helemaal niets mee. Veel te ingewikkeld en je moet alles doen met hun apps. Dus ik was blij dat er een goede reden was om over te stappen naar een ander merk. Er viel wat te verkopen, dus via internet had ik binnen twee dagen een nieuwe in huis (valt altijd op dat bedrijven veel sneller zijn om iets te verkopen dan om garantie en service te bieden).

Ook deze telefoon is natuurlijk veel te ingewikkeld. Ik hoef eigenlijk alleen te bellen, te appen, mail te bekijken en internet op. De rest is niet zo boeiend. Dat gebruik ik niet.  Eigenlijk doe ik maar vier dingen echt met mijn telefoon. En verder? Ach, ik pruts wat aan en vind wel uit hoe het werkt. Uiteindelijk draait het om een ding: communicatie.
Zo’n telefoon lijkt wel een beetje op een mens. Die zijn ook vaak zo ingewikkeld. Je moet hiermee rekening houden, daaraan denken. Soms zou het prettig zijn als er een gebruiksaanwijzing bijgeleverd was. Nu moet je aanprutsen om te zien hoe een ander werkt. Vanuit God gezien zijn de mensen heel eenvoudig: gemaakt voor vier dingen: bedacht om God lief te hebben en door God geliefd te worden. En gemaakt om van andere mensen te houden en om door hen geliefd te worden.  Uiteindelijk draait het om een ding: liefde.

1 opmerking: