donderdag 6 april 2017

Ik kijk de andere kant op

Ik kijk het liefst de andere kant op als er iets vervelends gebeurt op straat. Wordt iemand lastig gevallen? dan bemoei ik me er niet mee. Straks krijg ik er last van. Dat nooit. Liever geen gedoe. Stel je voor dat ik in elkaar wordt geslagen.

Soms als ik verder ben gelopen, denk ik nog wel even aan die persoon die belaagd werd. Ik vind het heel vervelend voor hem of haar. De politie moet er wat aan doen. Of andere mensen. Maar ik zelf toch niet? Stel je voor. Waarom ik, terwijl er nog zoveel andere mensen op deze wereld zijn. Die kunnen toch ook iets doen?

Ik ben een van de leerlingen van Jezus. Die leerlingen gingen met Jezus naar de Olijfhof. Daar wilde Jezus bidden. Hij was bang. Hij vroeg of zijn leerlingen met hem wilden meebidden. Dan hoefde hij de pijn van de wereld niet alleen te dragen. Maar zijn leerlingen konden dat niet. Ze draaiden zich om en keken de andere kant op. In plaats van te ondersteunen vielen ze in slaap.

Ik ben een van die leerlingen. Ik draai me weg van het kwaad in de wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten