donderdag 26 november 2015

Dat grijze rotweer

Ik heb echt een hekel aan dat grijze weer. De hele dag geen zon te zien. Ik denk dan altijd dat het nooit meer licht zal worden. Vooral als de hele dag de wolken laag hangen. Alsof het donker uiteindelijk toch het sterkst is. Als het een paar dagen dit soort weer is, dan word ik steeds minder vrolijk. Rotweer.

Toen ik nog op een middelbare school werkte vond ik het helemaal deprimerend. Dan ging je 's morgens in het donker van huis. Als je 's avonds thuis kwam dan was het al weer donker. En de hele dag was ik binnen in een donker gebouw dat verlicht werd met die vreselijke tl-balken. 

Ik weet natuurlijk dat het al eind november is en dat het nog maar een maandje duurt of de dagen worden weer langer. Maar toch, van mij mag het nu al weer mei zijn. Die grijze dagen vind ik niets. En als die dagen dan ook nog gepaard gaan met aanslagen en angst, dan blijf ik het liefst de hele dag in bed.


Precies in deze donkerheid komt Jezus. Zijn licht schijnt in de duisternis. Vanaf komende zondag verwachten we zijn komst met kerst. Maar het donker is nog zo duister. 

1 opmerking:

  1. Maar dan kan je zo genieten als je dan aan het hardlopen bent in de regen en via je muziek in je oren hoor je Jezus is het licht: en er verschijnt dan opeens een regenboog .. ....

    BeantwoordenVerwijderen