woensdag 22 januari 2014

Toetjes zijn lekker, leerde ik van mijn vader

Ik houd erg van uitgebreide toetjes. Allerlei lekkere dingen bij elkaar en genieten maar. Dat heb ik niet van mijzelf. Mijn vader deed dat ook altijd. Als hij na het eten een toetje ging eten, dan kwamen er allerlei ingredienten op tafel die hij dan mixte tot een totaal. Ik vind het leuk om te zien dat ik dat van hem heb overgenomen. Nog leuker vind ik het om te zien dat mijn eigen zonen het ook overnemen. Op zondag vragen ze vaak: we eten toch wel een uitgebreid toetje? Er zijn meer dingen die ik van hem heb geleerd. Zo kijk ik op elke verjaardag van een van mijn kinderen het fotoboek van dat kind. Dat deed mijn vader ook. Mooi om te zien hoeveel ik heb overgenomen van mijn vader.
Dit zijn nog maar kleine voorbeelden van wat ik van mijn vader heb overgenomen. Er is nog veel meer te noemen. Zo zei mijn vader vaak dat het hem niets uitmaakte wat we later gingen doen, want hij bleef toch wel van ons houden. Zo leerde ik hoe belangrijk het is dat er onvoorwaardelijk van je gehouden wordt. Er zijn er meer lessen van mijn vader. Het bijbelboek Spreuken heeft het daar ook over:  ‘Zonen, luister naar de lessen van je vader, wees vol aandacht en kom tot begrip.’ (spreuken 4,1). De belangrijkste les van mijn vader was om te geloven in God. Dat heb ik goed begrepen. Ik hoop en bid dat mijn  kinderen het ook gaan snappen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten