donderdag 22 maart 2018

Leve de afwasmachine


Ooit kocht ik voor het eerst een afwasmachine. Daar droomde ik al jaren van. Want afwassen, daar had ik in mijn jeugd een enorme hekel aan gekregen. Dat gepruts in een bak met een borstel. Dat voorspoelen of dat boenen op vet. Nee, het was mijn hobby niet, dat afwassen.
Ik weet nog goed dat ik hem voor de eerste keer aanzette. Helemaal volgestouwd met vieze bordjes en bekertjes. En dan het blokje erbij en aanzetten. Ik heb er maar een stoel bij gepakt en een uur naar het snorren van het apparaat geluisterd. Zo, daar wordt gewerkt en ik zit er lekker bij. Wat mij betreft een lintje voor de uitvinden van de afwasmachine. Ik heb ook nog een tip voor een volgende uitvinding: een apparaat dat ook zichzelf kan inladen en uitpakken.
Volgende week is het de goede week. De week waarin volgelingen van Jezus stilstaan bij zijn lijden en sterven. Er zijn allerlei indrukwekkende beelden in de bijbel om uit te leggen waarom dat nodig was. Een van die beelden is dat God op die manier het kwaad van deze wereld wegwast. Het lukte mensen maar niet om dat zelf te doen. Daar was Jezus voor nodig. Hij is Gods afwasmachine.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten